Yozgat’ta doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Yozgat’ta tamamladı.
2008 Lisans -Gazi Üniversitesi-Eğitim Fakültesi-İlköğretim Bölümü-Sınıf Öğretmenliği
2015 Yüksek Lisans (Tezsiz) -Amasya Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Sınıf Öğretmenliği
2021 Yüksek Lisans (Tezsiz) -Anadolu Üniversitesi-Eğitim Bilimleri Enstitüsü-İlkokulda Yenilikçi Eğitim
2022 Yüksek Lisans (Tezli) -Amasya Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü-Sınıf Öğretmenliği
MESLEKİ TECRÜBE
2017- Müdür-Fatih İlkokulu (SİNOP/BOYABAT)
2014-2017 Müdür Yardımcısı -Fatih İlkokulu (SİNOP/BOYABAT)
2009-2012 Öğretmen-Fatih İlköğretim Okulu (SİNOP/BOYABAT)
2008-2009 Öğretmen-K.Şehit Mustafa Kandemir İlköğretim Okulu (SİNOP/BOYABAT)
Milli Eğitim Bakanlığı´nın 150´den fazla hizmetiçi eğitiminde kursiyer ve eğitim görevlisi olarak yer almıştır. Bununla birlikte özel kurum ve kuruluşların düzenlediği 30´dan fazla seminer, kurs ve projede yer almıştır. Farklı alanlarda antrenörlük ve öğreticillik belgelerine sahiptir. Üst makamlar tarafından verilen birçok taltif belgesine sahiptir.
ULUSAL VE ULUSLARASI DERGİLERDE YAYINLANAN MAKALELERİ:
1-Karaca, İ . (2020). Sınıf öğretmenlerinin ahlak eğitimi ile ilgili görüşleri . Gelişim ve Psikoloji Dergisi , 1 (2) , 75-85 .
2-Karaca, İ , Karaca, N , Karamustafaoğlu, N , Özcan, M . (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi . Humanistic Perspective , 3 (1) , 209-224 . DOI: 10.47793/hp.844113
3-Karaca, İ , Karaca, N . (2021). Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Beceri Algılarının İncelenmesi . Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi , 3 (4) , 181-200 .
4-Karaca, İ , Özcan, M , Karamustafaoğlu, N , Karaca, N . (2021). Öğretmenlerin Görev Yaptıkları Okullar Bağlamında Okul Kültürü Algılarının İncelenmesi . Eurasian Journal of Teacher Education , 2 (1) , 42-54 .
5-Karaca, İ , Karaca, N . (2021). 2023 Vizyon Belgesi’nin Dijitalleşme Açısından İncelenmesi . Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi , 5 (1) , 1-8 . DOI: 10.32960/uead.855514
6-Karaca, İ , Özcan, M , Karaca, N . (2021). 2021 Yılında Yayınlanan MEB’e Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Görevlendirme Yönetmeliğinin 2023 Eğitim Vizyonu Bağlamında İncelenmesi . Alanyazın , 2 (1) , 26-32 .
7-Karaca, İ , Karaca, N . (2021). Sınıf Öğretmenlerine Göre Öğretmen Veli İşbirliği (Sinop İli Boyabat İlçesi Örneği) . Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi , 5 (1) , 27-35
8-Karaca, İ.,Karaca, N.(2021), Türkiye´de 2018-2020 Yılları Arasında ?Eğitim Yönetimi? Disiplininde Yayınlanan Doktora Tezlerin Bibliyometrik Analizi , Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi,4(1), 18-24.
9-Karaca, İ. , Sancak, İ. & Demir, R. (2023). Boyabat Yöresi Geleneksel Çocuk Oyunları . Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi , 6 (1) , 133-148 .